Smokey eyes

Jag är ett stort fan av sotade ögon, kanske inte så ofta till vardags men kvällstid har jag det gärna. Jag tänkte tipsa om ett enkelt sätt att få det snyggt, på bilderna är det lila skugga men den byter ni bara ut mot en grå/svart eller den färg ni vill ha :)


1. Lägg en svart kajal runt ögat, jag brukar inte lägga riktigt hela vägen in i ögonvrån men det gör ni som ni vill, sudda isåfall kanten lite så att det inte blir så skarpt. Välj själv om du vill lägga innanför nedre fransarna.


2. Lägg en grundskugga över hela ögonlocket, jag brukar använda en ljusgrå, lägg inte ända upp till ögonbrynet.
Jag använder alltid en matt ögonskugga, det känns mindre sminkat då.


3. Välj en mörkare ögonskugga och lägg längst fransarna och i globlinjen, jag brukar använda en blyertsgrå.


4. Lägg samma mörka skugga som ett liggande V längst ut på ögonlocket. Här kan du välja hur mycket du vill "sudda upp" skuggan, man kan få riktigt heta kattögon ;)


5. Avsluta med en svart skugga längs ögonfransarna (eller eyeliner/kajal), och sen mycket mascara (fast just nu är det inne med tunna naturliga ögonfransar, men det struntar vi i :P)


Testa att lek lite med olika färger också, här är några som har fått till det riktigt snygg;



Grå/lila är supersnyggt till bruna ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0